نسخه جدید واتساپ : خرید، پرداخت‌ها و خدمات مشتریان در واتساپ

وبلاگ رسمی نرم افزار واتساپ در اطلاعیه درباره ویژگی های نسخه جدید و بعدی واتساپ نوشت که می خوانیم. همراه تیپ تکنولوژی باشید

در چند سال گذشته، ما شاهد یک جابجایی واقعی به سمت برنامه‌های پیام‌رسانی برای ارتباطات شخصی و تکیه روزافزون افراد به واتساپ برای انجام کارهای تجاری هستیم.

بسیاری از روش‌های قدیمی ارتباطی افراد و کسب‌وکارها دیگر پاسخگو نیست. در حالی که کسب‌وکارها سالانه میلیاردها دلار برای مدیریت تماس‌های تلفنی، ایمیل و پیامک هزینه می‌کنند، مردم نمی‌خواهند پشت خط یا در انتظار انتقال تماسشان از فردی به فرد دیگری بمانند یا نگران این باشند که آیا پیامشان رسیده است یا خیر.

شیوع همه‌گیری به صاحبان کسب‌وکار اثبات کرد که برای ارایه خدمات به مشتریان و فروش کالاها به راه‌های سریع و موثری نیاز دارند. در این عصر، واتساپ یکی از منابع آسان و راحت برای این کار شده است. هر روز بیش از ۱۷۵ میلیون نفر به یک حساب واتساپ تجاری پیام می‌فرستند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که مردم تمایل دارند تا برای گرفتن راهنمایی به دارندگان کسب‌وکار پیام بدهند و وقتی این کار انجام شود تمایل به خرید دارند.

البته باید ابزارهای بیشتری بسازیم. در دو سال اخیر، ما برنامه واتساپ تجاری و رابط برنامه‌نویسی واتساپ تجاری را ارایه کرده‌ایم تا به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای که هستند کمک کنیم تا گفتگوهای خود را مدیریت کنند. ما به بازخوردها گوش داده‌ایم و باور داریم که واتساپ می‌تواند کمک کند تا پیام‌رسانی به بهترین راه ارتباطی مشتریان و کسب‌وکارها تبدیل شود. ما برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیر را افزایش داده‌ایم:

خرید – ما راه‌های دیدن محصولات موجود و خرید مستقیم از یک گفتگو را برای مردم گسترش خواهیم داد. همچنین می‌خواهیم یکپارچه‌سازی این ویژگی‌ها در راه حل‌های تجاری و مدیریت مشتریان کسب‌وکارها را آسان‌تر کنیم. این کار به دارندگان کسب‌وکارهای کوچک که بیشترین صدمه را در این زمان دیده‌اند، کمک خواهد کرد.

خدمات میزبانی فیس‌بوک – کسب‌وکارها نیازهای فناورانه در حال تغییری دارند و علاقمند هستند تا شرکت‌هایی که به آنها در میزبانی و مدیریت ارتباطات با مشتریان کمک می‌کنند به ویژه با افزایش دورکاری، امکاناتی در اختیار آنها قرار دهد. به همین دلیل است در ماه‌های اخیر، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا شراکت خود با ارایه‌دهندگان راه‌حل‌های تجاری را که در دو سال اخیر با آن‌ها کار کرده‌ایم، افزایش دهیم.

همچنین گزینه جدیدی برای صاحبان کسب‌وکار برای مدیریت پیام‌های واتساپ از راه خدمات میزبانی که فیس‌بوک قصد ارایه دارد، تدارک خواهیم دید. ارایه این گزینه شروع به کار برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را آسان می‌کند تا محصولات خود را بفروشند، موجودی انبار خود را به‌روز نگه دارند و صرف‌نظر از اینکه کارمندانشان کجا قرار دارند، به سرعت به پیام‌هایی دریافتی پاسخ دهند.

فروش تجاری – ما برای برخی از سرویس‌هایی که ارائه می‌دهیم از مشتریان تجاری پول خواهیم گرفت که به واتساپ کمک خواهد کرد تا برای خود درآمدی داشته باشد تا بتوانیم همزمان خدمات متنی و تماس تصویری و صوتی رمزگذاری شده رایگان به بیش از دو میلیارد نفر ارایه کنیم و آن را گسترش دهیم.

می‌دانیم که بیشتر مردم به استفاده از واتساپ برای ارتباط آسان با دوستان و خانواده ادامه خواهند داد و به همین دلیل ما به توسعه ویژگی‌های جدید و محافظت از مکالمات محرمانه افراد ادامه خواهیم داد.

باور داریم که این تجارب افزوده در واتساپ، نیازهای واقعی بسیاری از مردم و صاحبان کسب‌وکارها را در هر گوشه از دنیا که باشند، برآورده خواهد کرد. برای رسیدن به آنچه پیش روی ماست مشتاقیم و در ماه‌های آینده این خدمات را منتشر خواهیم کرد.